Boří se, po dešti jsou rozměklé, do bot se zachytávají drobné kamínky. Jedním slovem – cesty jsou zpackané stejně jako celý projekt. Je to ostuda vedení města a příslušných úředníků.
Podle projektové dokumentace to mají být mlatové cesty. Skutečná mlatová cesta je tvořena dvěma nebo třemi vrstvami z přírodního nebo umělého kameniva (štěrkodrť) a z horní vrstvy z hlinitopísčité půdy. Každou z vrstev je nutné pořádně mechanicky zpevnit, aby byla dostatečně pevná a únosná, ale vodopropustná. Aby se po dešti nerozbahňovala, vytváří se někdy svážnice, aby voda stékala k okraji cesty.
To, co vytvořila firma Červenka, je kdo ví co. Ale mlatová cesta to není. Asi to bylo levné. Po dešti jsou cesty rozbahněné, boří se, kamínky z horní vrstvy (měla by být hlinitopísčitá) se zachycují ve vzorku podrážky.
Stejný materiál použila firma Červenka na vybudování cesty kolem Labe u tzv. neratovické riviéry.
Dříve tam byla příjemná přírodní vyšlapaná písková cesta, pak si město usmyslelo vylepšit přírodu a umožnit firmě Červenka vydělat si nějaký peníz. Výsledek je katastrofa. Rozměklá bořící se cesta nepříjemná pro pěší a ještě nepříjemnější pro cyklisty. |